cykelanarkisten.blogg.se

Illa vald tidpunkt för feber och förkylning.

Publicerad 2017-07-06 08:39:33 i Allmänt,

Under en veckas tid har dessa tre varit, om inte mina bästa vänner, de vänner som varit mig närmast. Termometern har tydligt förklarat för mig att kraftiga ansträngningar absolut inte är något att tänka på. Tjock i halsen, vansinnigt täppt i näsan och hosta. Nässpray direkt på morgonen för att få igång andningen i övre luftvägar och Ipren för att minska den pulserande värken i huvudet. Detta sammantaget har ju med självklarhet gjort att jag fått ett avsevärt längre break än vad min tanke var från början. Enligt min plan så hade jag startat i Mora i söndags, alltså den 2 juli, och att jag nu när jag skriver detta, 6 juli, borde ha närmat mig Örebro. Så är det inte. Fortfarande alternerar jag mellan vardagsrumssoffan, sängen och spisen där jag kan koka mitt te. Cykelkärran står packad och klar, cykeln är nyservad som en åtgärd efter 125 mil genom hela Norrland och en bit ner i Svealand. För mig är kärran ögongodis som jag tittar på ett par gånger om dagen och ger mig en oerhört stor längtan ut på vägarna. Så är situationen just nu. När jag blev liggandes hade jag den självklara tron att jag skulle kunna återta vägarna nu på lördag 8 juli. Jag kan konstatera att så blir det inte, och nu är min planerade start 15 juli. Med tanke på den förbättring som skett är jag mycket hoppfull att så ska ske. Min förhoppning är också att ingen ska uppleva att jag är bitter inför det faktum att jag blivit sjuk i feber och förkylning. Tvärtom är jag förbaskat glad för att det inträffade här, när jag är hemma i ett ombonat rum, och inte i Långträsk eller Rätansbyn. Inte så att jag har upplevt något negativt i dessa samhällen, men i det läget hade jag kanske trott att det hade varit en effekt av den kraftigt fysiska ansträngningen jag utsatt mig för. Jag fortsätter att kurera mig, kommer förhoppningsvis komma ut på någon träningsrunda på cykeln i början av nästa vecka, och jag lovar att jag är fullt taggad att dra igång omstarten i Mora. För mig finns inga alternativ i dagsläget.

Kommentarer

Postat av: jojjan

Publicerad 2017-07-16 08:28:12

Det här gör Du bra. Du kommer att lyckas. Vi trodde på Dig. Nu skall jag börja att äta knäckebröd. Lycka till!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela