cykelanarkisten.blogg.se

Nytt blogginlägg. Det närmar sig.

Publicerad 2017-01-09 21:45:59 i Allmänt,

Först vill jag göra ett par konstateranden. Det första är att det var allt för länge sedan jag skrev något i bloggen, min kära Cykelanarkisten.

Det andra är att vi nu är inne i 2017, och helt plötsligt är det skarpt läge, då det är detta år som min cykeltur mellan Haparanda och Ystad ska äga rum.

Det är på inga sätt något jag förträngt bara för att det var 2016, utan det är mer känslan av att det snart ska ske. Cirka fyra månader kvar till starten. Tiden går, minst sagt.

Det som egentligen började med något som jag slängde ur mig, mest på skoj, har nu blivit ett förnöjsamt allvar. Jag tycker själv att jag tagit det seriöst, åtminstone ur ett hälsoperspektiv. Varje morgon, cirka kl 8 tar jag en rask promenad på mellan 1 och 1 och ½ timma. Detta lite beroende på vilka vägar i Kypeskogen jag väljer. Dessutom, nästan varje eftermiddag/kväll, tar jag en motsvarande promenad med stavar. De sena kvällspromenaderna, när mörkret har fallit, så är det skönt att vandra på grusvägarna med pannlampan på huvudet. De mörka granarna, glittret från fukten på träden. Månskärvan som legat som en vagga på himmelen. Mycket mer romantiskt kan det inte bli. Det fantastiska har då inträffat, att jag känner mig oerhört priviligierad som får möjligheten att genomföra ett sådant projekt som Haparanda till Ystad. Detta med utgångspunkt av det jag varit med om i livet.

Det som jag också mer kommer att ta fasta på är den insamling som jag genomför i samband med hela projektet. Insamlingen är till stöd för organisationen Kvinna till Kvinna. Där har jag kopplat ett insamlingskonto och som löper på fram till 1 september 2017. Målet är att samla in 25.000 kr, vilket jag tycker borde oerhört rimligt. För detta krävs det att 100 människor i min närhet sätter in en krona milen, alltså 250 kronor, på kontot. Den, eller de, som gör detta kommer också att få en inbjudan till en bankett i slutet av augusti.

Kontot där ni kan sätta in pengar kommer här nedan. Observera att jag vidrör inte pengarna utan dom skeppas över direkt till Kvinna till Kvinna.

https://se.betterno. w.org/fundraisers/haparanda-till-ystad-2017

 

Jag kan också redan nu puffa för en avslutningsbankett som jag ska genomföra och det blir den 26 augusti. Jag räknar med att någonstans mellan 70 och 100 personer ska kunna bjudas in till detta. Här lovas att det ska bli mycket fest, mat och musik.

Jag kommer att återkomma med mer detaljer runt detta.

 

 

 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela