cykelanarkisten.blogg.se

Äntligen Tomelilla.

Publicerad 2017-08-11 11:27:16 i Allmänt,

Det enda som stämt i min planering innan resan var att jag skulle komma till Tomelilla senast fredag 11 augusti, för att jag på det sättet ska kunna rulla in i Ystad på lördagen 12 augusti. Detta för att nära och kära, familj, släkt och vänner skulle kunna vara med i slutet. Nu kom jag till denna underbara ort i Skåne redan på torsden 10 augusti. En stor nöjdhet intog min kropp, från topp till tå när jag såg denna skylt. 
 
Boende var redan ordnat sedan en längre tid tillbaka i stuga i Tomelilla.camping, och där dyker också min fru upp som planerat. En god avkoppling på verandan i gassande solsken
 
.Tomelilla ligger på bekvämt cykelavstånd från Ystad. Cirka 22 kilometer blir sista etappen och då kan jag och mina medcyklister följa Sverigeleden sista biten och känna oss någorlunda fria från intensiv biltrafik. Nu är inte bara Tomelilla sista anhalten, utan för mig var det en möjlighet att få besöka en av de mest originella pubarna i hela Sverige, nämligen The Celtic Pub. Denna byggdes upp för ett antal år sedan av en gedigen Celticsupporter. Människors lika värde, frihetskämpar, Pride med mycket annat är inristat i hela byggnaden. Dessutom serverar dom fantastisk mat och har ett gediget mottagande av sina gäster. Hela puben andas en god familj, och där alla pratar med alla. Entrén till puben talar sitt tydliga språk. 
Och att vid den ena uteserveringen mötas av Marilyn Monroe med en Prideflagga vid sidan om visar att alla är välkomna. 
 
Inne i puben finns det mängder av små detaljer att fröjdas åt, allt ifrån gökur till större dekorationer. Denna 50-tumare till cykel vore något att cykla från Haparanda till Ystad med, men om ni tittar noga hittar ni Cykelanarkisten vykort prydligt uppsatt mellan ekrarna i det lilla bakhjulet. Dessutom signerat av densamme. En stor ära för mig att bli representerad på detta ställe. 
 
Utan en fantastisk personal som skapar en god stämning fungerar inte ens de finaste lokalerna, och de här två visste precis hur varje individ ska känna uppskattning.
 
Jag kommer troligen att återvända en sväng till ikväll, men som den jag är vet jag inte med bestämdhet, för det är ju en del av min personlighet. Att inte veta. Jämte denna pub ligger världens minsta museum, Hasse&Tage-muséet. Jag kan med fog ändå påstå att The Celtic Pub är värt ett minst lika stort besök. Utan att förringa Hasse Alfredsson och Tage Danielsson. 

Kommentarer

Postat av: Anne

Publicerad 2017-08-11 11:46:17

På plats i Tomelilla läser jag detta inlägg, härligt att vara här samtidigt lite dubbel känsla eftersom bloggläsandet också går mot slut....

Svar: Kramar underbara hustru och min absolut bästa sidekick.
cykelanarkisten.blogg.se

Postat av: Seppo

Publicerad 2017-08-12 10:06:36

Härligt med målgång idag.
Ett stort GRATTIS från Maria och Seppo.
Bra gjort.
Kramar från oss
önskar att vi vore där.

Svar: Tack för supporten. Nu är jag framme.
cykelanarkisten.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-08-13 16:42:05

Hej cykelanarkisten

Hur går jag tillväga för att ge ett bidrag Kvinna till Kvinna ? //. Anders

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-08-13 16:42:07

Hej cykelanarkisten

Hur går jag tillväga för att ge ett bidrag Kvinna till Kvinna ? //. Anders

Svar: Gå in på den här länken, så kommer pengarna direkt in till Kvinna till Kvinna. Tack på förhand.
https://se.betternow.org/en/fundraisers/haparanda-till-ystad-2017
cykelanarkisten.blogg.se

Postat av: Helena

Publicerad 2017-08-14 09:11:20

Grattis Anders! En helt otrolig resa! Det har varit fint att kunna läsa on den.

Svar: Tack så mycket Helena. Det har varit fantastiskt att uppleva allt det jag varit med om. Insamlingen ligger dessutom nu på 52.000 kronor, så bara det är ju mer än dubbelt i förväntan. Hälsa Nelson och tack för dagarna i Kuopio.
cykelanarkisten.blogg.se

Postat av: Anders

Publicerad 2017-08-14 21:39:09

Mycket stilfull resa genom Sverige. Och vi fick "följa med". Tack och bra jobbat ! // Anders

Svar: Tack för detta. Det har funnits gott om plats för många på min pakethållare att följa med på denna resa. Gott att du tog denna plats och ville vara med.
cykelanarkisten.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela