cykelanarkisten.blogg.se

Kvinna till Kvinna.

Publicerad 2017-05-18 21:05:29 i Allmänt,

Jag har valt att som en viktig del i min Sverigecykling också göra en insamling till Kvinna till Kvinnas allmänna arbete. Med detta låter jag organisationen själva välja vad de tycker att pengarna ska användas till. Det vore i allra högsta grad förmätet av mig, dels som man, men också att jag inte har den kunskap som organisationen besitter i hur just pengarna ska användas. I detta fall litar jag mer än hundra procent på att de vet bäst, vilket dom bevisat sedan starten under Balkankriget. Jag råder alla läsare av bloggen, liksom alla som följer mig på Facebook, att vara generösa. Jag har satt som mål att dra in 25.000 kr. Det blir om hundra personer som läser detta eller klickar gilla och hjärta på Fejjan, en krona milen eller om ni så hellre vill 250 kr. Jag har full förståelse för att det finns människor och familjer där 250 kronor ligger utanför marginalen. Jag har arbetat inom socialtjänsten i flera år och sett hur många kämpar med att få livet och ekonomin att gå ihop. Självklart ska inte dessa människor belastas med ytterligare dåligt samvete. Jag har också vänner som varje månad balanserar på denna hopplösa marginal. Mina vänner vet vilken inställning jag har, och där är det snarare så att jag och min familj väljer att vid tillfällen ge dom lite guldkant på tillvaron. När det handlar om Kvinna till Kvinnas arbete, så är det verkligen så, att om vi i olika delar av världen, Sverige självklart inkluderat, stöder kvinnors möjlighet till utveckling så blir även barnen dom stora vinnarna. Vi uppnår med detta fler än ett syfte. Vi vet också att där kvinnor får möjlighet att vara med och styra sina egna liv, så blir hela samhället bättre. Det är Sverige ett gott exempel på, även om vi har många års hårt arbete kvar innan vi har fått jämlikhet även i vårt land. Till sist. Det flyter in pengar hela tiden på insamlingskontot. Vi är nu uppe i nästan 9.000 kr,vilket minsann inte är dåligt. Nu tror jag att vi kommer att överträffa målet, då det är ganska lång tid kvar av insamlingstiden. Här kommer länken. https://se.betternow.org/fundraisers/haparanda-till-ystad-2017

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela