cykelanarkisten.blogg.se

Så här är min planering.

Publicerad 2016-08-18 11:12:00 i Allmänt,

Jag har planerat ganska noga hur mina första 96 mil ska se ut på kartan. Verkligheten kan dock se annorlunda ut, men jag vill gärna ge en presentation av den tilltänkta färdvägen.
Start i Haparanda. Sedan följer orterna i tur och ordning; Kalix, Töre, Råneå, Boden, Älvsbyn, Arvidsjaur, Glommersträsk, Norsjö, Lycksele, Åsele, Dorotea, Hoting, Strömsund, Hammerdal, Östersund, Persåsen, Börtnan, Ljungdalen, Funsädalen.
Läsare av bloggen får gärna bidra med namn på personer som bor i dessa orter. Enklare inkvartering mottages tacksamt. Skälig ekonomisk ersättning utgår med självklarhet, samt goda samtal utlovas.
 
Efter detta är jag lite tveksam vilken väg som fortsättningen kommer att vara. Ljusdal, denna bandymetropol, ska självklart besökas. I Ljusdal har jag varit tre gånger tidigare. Första gången 1974 då jag var på väg från Delsbo till Bruksvallarna. Två timmars väntan i Ljusdal fick mig att upptäcka ett litet café en bit från järnvägsstationen. Mitt mål denna gång är självklart att återvända till detta café.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela