cykelanarkisten.blogg.se

Kvinna till Kvinna. En viktig organisation.

Publicerad 2016-08-14 14:25:44 i Allmänt,

Min ambition att cykla från Haparanda till Ystad kommer jag att förena med en insamling. Insamlingen kommer att ske till organisationen Kvinna till Kvinna. Orsaken, eller rättare sagt, min tanke med detta är att i alla konflikter runt om i världen så drabbas barn och kvinnor mest. Konflikterna startas av män och det drabbar andra.
Läs gärna mer om denna fantastiska organisation på följande länk: http://kvinnatillkvinna.se/
 
Till våren kommer jag att öppna ett insamlingskonto som är kopplat till Kvinna till Kvinna, och där pengarna går direkt till organisationen.
Jag hoppas att många är villiga att anta utmaningen att ge 1 kr (en krona) för varje mil som jag cyklar. Om vi hjälps åt att samla ihop hundra personer som ställer upp på detta så blir det i sådana fall 100X250 kr vilket är lika med 25.000 kronor. Min insats blir att cykla!
 
Jag återkommer med fler cykla-artiklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela